8 metode eficiente anti-stres

0

Trăim vremuri în care avem atât de multe de făcut: de la responsabilitățile pentru familie, cele pentru job, unde mai pui și menținerea unui grup de prieteni, timpul pentru îngrijirea persoanlă sau pentru împlinirea unui hobby! Toate devin presiuni și așteptări apparent nesfârșite! Iată 9 metode ce te pot ajuta să ameliorezi stresul din viața ta!

Înainte de a vorbi efectiv despre metodele anti-stres, trebuie să înțelegi că stresul este o parte inerentă a vieții….. și nu poate fi evitată 100%. Stresându-te cu privire la modalitatea în care să faci față stresului este o altă modalitate de a… ei, bine, de a te stresa în cele din urmă mai mult! Și, deși poate fi cel mai negativ sentiment din lume și te poate face să simți că înnebunești… nu trebuie să-ți controleze viața!

1. Fii activ!
S-a dovedit prin nenumărate studii cât de eficiente sunt exercițiile fizice pentru reducerea stresului. Conexiunile nervoase – care sunt active tot timpul – sunt cu atât mai activate atunci când ești stresat. Ori acest lucru poate duce la tensiuni în corp, ce poate deveni tensionat, iar tut e vei simți inconfortabil!

Disconfortul cauzat de stres duce la tensionarea mușchilor. Pe măsură ce corpul tău eliberează hormonul cortizol ca răspuns adaptativ la stres, mușchii se încordează pentru a-ți proteja corpul. Durerile pot fi tratate în mod natural cu ajutorul exercițiilor fizice regulate, deoarece activitatea fizică eliberează endorfine. Acești hormoni acționează ca analgezice naturale ale corpului și reduc durerile!

2. Organizează-te!
Un lucru care poate provoca stres este să simți că ești mult prea încărcat și totul în jurul tău este dezorganizat. A deveni mai organizat te poate ajuta să fii eficient și să faci totul cu mult mai puțin stres! Agendele și listele pot ajuta foarte mult în acest sens!

3. Prioritizează!
Chiar dacă ne putem organiza mai mult în viață, uneori tindem să fim prea puțin ambițioși. Sau, dimpotrivă, mult prea ambițioși! Vrem să facem totul ca la carte, dar uneori ne asumăm mai mult decât putem duce. Ori este greu când ești implicat în prea multe proiecte și vrei ca toate să iasă perfect. Practic, este imposibil să faci totul de nota 10!
Notați toate lucrurile pe care le faceți și observați cum vă ocupă toate acestea timpul. Luați în considerare ceea ce este de fapt important. Ce vă ajută să mergeți mai departe în viață? Fie că este vorba despre școală, carieră sau pasiuni; asigurați-vă că aceste lucruri sunt cele prioritare pentru visele pe care vreți să le duceți la îndeplinire..

4. Meditează!
Meditația poate fi făcută de oricine, nu doar de călugării budiști pe care îi vedeți în filme. Practica meditației te provoacă să te concentrezi. A avea un milion de gânduri care-ți trec prin minte fără nicio modalitate de a le opri este un mod sigur de a ne stresa. Meditația te poate ajuta să înveți cum să te concentrezi și să împiedici gândurile sabotoare care vin la pachet cu stresul.

5. Privește și părțile pozitive din viața ta
O altă problemă obișnuită pe care oamenii tind să o aibă în ceea ce privește o situație stresantă este aceea că își focusează toată atenția asupra singurului lucru care le provoacă stresul. Tind să analizăm tot ce s-a întâmplat și toate lucrurile pe care le-am fi putut face diferit în anumite situații. Această obișnuință amplifică importanța problemei, și, implicit, și stresul!

6. Dă drumul la muzică!
Ascultarea muzicii s-a dovedit a avea multe beneficii pentru echilibrul mental. Stresul poate provoca un răspuns în organism care nu numai că ne afectează creierul, ci și alte părți ale corpului. Inima, precum și ceilalți mușchi, pot fi afectați negativ de stres. Anumite tipuri de muzică s-au dovedit a avea corelații cu reducerea efectelor stresului asupra inimii noastre, cum ar fi încetinirea ritmului cardiac, care tinde să crească în condiții de stres. Mai mul, s-a constatat că muzica reduce stresul emoțional la pacienții cu cancer.

7. Vorbește cu un prieten
Dacă te confrunți cu o sotuație nouă și stresantă și nu știi cum să o procesezi, prietenii îți pot veni în ajutor. Uneori tot ce avem nevoie este ca o figură prietenoasă să fie acolo să ne poată asculta. A vorbi cu un prieten sau o persoană dragă despre problemele cu care te confrunți nu numai că te va ajuta să te simți înțeles, dar te poate ajuta să vezi lucrurile dintr-o perspectivă diferită.

8. Râzi
Dacă orice altceva eșuează și există lucruri în viață care te stresează, tot ce poți face este să le lași pur și simplu să se întâmple și să alegi să te bucuri de viața ta, indiferent de acești factori de stres. Una dintre cele mai bune modalități de a te simți mai bine INSTANT este râsul!

Un vechi proverb irlandez spunea: „Un somn bun și un râs pe cinste vor rezolva orice problemă” și într-adevăr, așa este. Odihna, pentru a ne menține mintea limpede și simplul fapt că putem râde sunt două „medicamente” care ne ajută să ne simțim ceva mai bine, chiar și atunci când viața pare că merge în direcția greșită! Important este să nu te descurajezi, să înțelegi că acea situație – oricât de gravă ar fi – este una trecătoare!

 

Photo by sharon wright on Unsplash

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata